Αρχείο

Archive for Ιανουάριος, 2024

PostHeaderIcon Οδηγίες στοματικής υγιεινής!!

Τα δοντάκια μου βουρτσίζω, να είναι πάντα καθαρά. Την τερηδόνα εγώ δεν θέλω να έχω συντροφιά.

Οδοντόβουρτσα και οδοντόκρεμα, φίλοι μου είναι καλοί. Με τη βοήθεια τους έχω πάντα δόντια υγιή!!

Στο πλαίσιο του μαθήματος «Αγωγή Υγείας», δόθηκαν οδηγίες στοματικής υγιεινής. Οι μαθητές έμαθαν για τα οφέλη του σωστού βουρτσίσματος των δοντιών και κατανόησαν την τερηδόνα, πλάκα και ουλίτιδα. Τα οποία προκαλούνται, από τις τροφές που παραμένουν στα δόντια μας, όταν ξεχνάμε να τα πλύνουμε…

Το βούρτσισμα πρέπει να γίνεται σύμφωνα με τις οδηγίες του οδοντιάτρου κάθε πρωί, βράδυ και μετά από τα κύρια γεύματα και πολύ σχολαστικά ώστε να απομακρύνονται οι τροφές από τα δόντια.

Η οδοντόβουρτσα πρέπει να είναι μέτριας σκληρότητας και να αντικαθίσταται ανά τακτά χρονικά διαστήματα γιατί φθείρεται εύκολα.

Στην πιο κάτω εικόνα βλέπετε τις κινήσεις που πρέπει να ακολουθείτε κατά το βούρτσισμα.

Τέλος, μην ξεχνάτε να επισκέπτεστε τον οδοντίατρο τουλάχιστον μία φορά το χρόνο, τόσο εσείς όσο και οι μικροί μας φίλοι!!

PostHeaderIcon Puzzle οφέλη γνωσιακής και ψυχολογικής ανάπτυξης των παιδιών…

Αδιαμφισβήτητα, τα puzzle είναι ένα από τα πιο δημοφιλή εκπαιδευτικά παιχνίδια για τα παιδιά.

Ανακαλύψτε τα οφέλη της ενασχόλησης με τα puzzle:

  1. Ενίσχυση της κινητικής ανάπτυξης.

    Οι μικρές κινήσεις των δακτύλων και των χεριών των παιδιών είναι εκείνες που θα τα οδηγήσουν στο να καταφέρουν να ζωγραφίσουν κάτι σε ένα χαρτί, να φάνε μόνα τους, ακόμη και να δέσουν μόνα τους τα παπούτσια τους ή να κουμπώσουν το πουκάμισο τους. Επομένως, εάν ο μαθητής εξοικειωθεί με το να κρατά τα κομμάτια από τα αγαπημένα του puzzle, να τα χειρίζεται, να τα σφηνώνει και αργότερα να τα ενώνει, τότε θα έχει καλύτερη επίγνωση του σώματός του, που θα βοηθήσει τον συντονισμό χεριών-ματιών και την ανάπτυξη των λεπτών δεξιοτήτων του.

  2. Διδασκαλία της αιτίας και του αποτελέσματος.

    Το να χρησιμοποιήσω ένα οποιοδήποτε κομμάτι puzzle που δεν ταιριάζει, σημαίνει ότι θα πρέπει να διορθώσω την κίνησή μου, να επιμείνω και να ξαναπροσπαθήσω. Το να βάλω στη θέση του το τελευταίο κομμάτι puzzle, σημαίνει ότι έτσι ολοκληρώνω το αριστούργημα μου. Τα παιδιά σας μαθαίνουν ότι από κάθε πράξη τους προκύπτει κι ένα αποτέλεσμα.

  3. Βελτίωση της πρώιμης μαθηματικής και γεωμετρικής σκέψης.

    Η ενασχόληση με τα puzzles βοηθάει τη σκέψη των παιδιών να αναπτύσσεται αντίστοιχα περαιτέρω καθώς μετράνε, αναλύουν, συνθέτουν, σχεδιάζουν και κατασκευάζουν μέσα από μια συνεχή διαδικασία δοκιμών και σφαλμάτων.

  4. Ενδυνάμωση της μνήμης και της εφευρετικότητας.

    Χτίζοντας ένα puzzle, ενισχύονται οι υπάρχουσες συνδέσεις αλλά και η δημιουργία νέων συνδέσεων στον ταχύτατα αναπτυσσόμενο και εύπλαστο εγκέφαλο των παιδιών, με αποτέλεσμα την πρόοδο στη διαδικασία και στην ταχύτητα της σκέψης. Επειδή η επίλυση ενός puzzle απαιτεί την απομνημόνευση σχημάτων και χρωμάτων, την ανάκληση των εικόνων και οπτικοποίηση της μεγαλύτερης και συνολικής εικόνας, η ενασχόληση με puzzle είναι ιδιαίτερα ευεργετική όσον αφορά τη λειτουργία της μνήμης, τη συγκέντρωση και την παρατηρητικότητα. Επιπλέον, τα παιδιά ωθούνται με ήρεμο τρόπο στην ανάπτυξη της λογικής κρίσης και της φαντασίας τους και οδηγούνται στην καλλιέργεια αποτελεσματικότερων δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων.

  5. Χτίζοντας επικοινωνιακές δεξιότητες.

    Τα παιδιά μεγαλώνοντας επιθυμούν να κατασκευάζουν τα μεγαλουργήματα τους μαζί με τα αδέρφια, ξαδέρφια ή τους φίλους τους. Κι εδώ τα puzzle βοηθούν, γεφυρώνοντας την εδραίωση νέων κοινωνικών σχέσεων. Με τα puzzle καλλιεργείται το αίσθημα της συνεργασίας και της εμπιστοσύνης. Με συναρπαστικό τρόπο, μέσω της απασχόληση τους αυτής, τα παιδιά επικοινωνούν μεταξύ τους, συνεργάζονται, αναπτύσσουν ενδεχόμενες ηγετικές ικανότητες και είναι υπεύθυνα των πράξεων τους. Σε τελική ανάλυση, πρέπει να καταλήξουν στην κατασκευή του έργου τους, να χωρίσουν την εργασία τους σε βήματα και να μοιράσουν τις δουλειές. Είναι πράγματι πολύ εντυπωσιακό και συγκινητικό το να βλέπεις τα παιδιά να χτίζουν φιλίες, παίζοντας με τα puzzle τους

PostHeaderIcon Μύρισαν Χριστούγεννα…

Πλάσαμε τα μελομακάρονά μας !!

Ετοιμάσαμε τα ημερολόγια μας, δημιουργήσαμε τις ευχετήριες κάρτες μας και φτιάξαμε όμορφες χριστουγεννιάτικες κατασκευές!!

Όλες αυτές οι ετοιμασίες, πραγματοποιήθηκαν με τη βοήθεια των μαθητών μας!!

Τέλος υποδεχθήκαμε με χαρά την επίσκεψη του Άγιου Βασίλη!! Ο οποίος μας μοίρασε δώρα, γλυκά και καραμέλες!!!

Σε ευχαριστούμε Άγιε Βασίλη!! Σου υποσχόμαστε, θα είμαστε «καλά παιδιά» και θα σε περιμένουμε του χρόνου πάλι…

PostHeaderIcon Χρόνια πολλά!!

Ευχαριστούμε τους γονείς, τον κύριο Δρούλια για την ευγενική χορηγία του ξύλινου δέντρου, το προσωπικό και τους μαθητές του σχολείου που με την βοήθεια τους ετοιμάσαμε το όμορφο δέντρο μας!! Το οποίο στόλισε την πλατεία των Φιλιατρών!!

Και του χρόνου με Υγεία!! Χρόνια πολλά!!

PostHeaderIcon Θέατρο κούκλας «Κοκου- Μουκλο»

Οι μαθητές του 3ου Νηπιαγωγείου Φιλιατρών μας επισκέφθηκαν και με χαρά τους υποδεχθήκαμε!!!

Παρακολουθήσαμε τη θεατρική παράσταση κούκλας «Κοκου -Μουκλο», διασκεδάσαμε με διάφορες μουσικοκινητικές δραστηριότητες, ήρθαμε πιο κοντά και καλλιεργήσαμε την κριτικής μας σκέψης…


Η συνεργασία του σχολείου μας με το 3ο Νηπιαγωγείο Φιλιατρών προάγει την ανάπτυξη σχέσεων εμπιστοσύνης, αλληλοσεβασμού και αποδοχής της μοναδικότητας – διαφορετικότητας μεταξύ των μαθητών.
Επίσης ενισχύει την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων με σκοπό την προσαρμογή και την ανάπτυξη υγιών διαπροσωπικών σχέσεων.

Κυρίες και Μαθητές του 3ου Νηπιαγωγείου, σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη σας και τα όμορφα δωράκια που μας φέρατε!!!

PostHeaderIcon Στολίζουμε το «Δέντρο» μας…

Και φέτος το προσωπικό του σχολείου και οι μαθητές στόλισαν με χαρά το Χριστουγεννιάτικο Δέντρο!! Ευχόμαστε και του χρόνου με Υγεία!!

PostHeaderIcon 3 Δεκεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Ενώνουμε τις φωνές μας στέλνοντας το δικό μας μήνυμα ενότητας, αλληλεγγύης και αλληλοσεβασμού. Το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Φιλιατρών, παρέχει ένα πλαίσιο, ισότιμης πρόσβασης όλων των μαθητών στην εκπαίδευση, βασιζόμενοι στις  αρχές της ενταξιακής εκπαίδευσης. Μέσα στο οποίο όλα τα παιδιά χωρίς εξαιρέσεις και αστερίσκους, μπορούν να εκτιμηθούν ισότιμα και να αντιμετωπίζονται με σεβασμό.